Prelevanta tulburarilor cardiovasculare este in continua crestere cu fiecare zi ce trece si din ce in ce mai multi oameni mor din cauza acestora. Unul dintre principalele riscuri de dezvoltare a bolilor cardiovasculare este indus de blocajul arterial.

Arterele sunt vasele de sange ce transporta oxigenul si nutrientii de la inima catre restul corpului. Arterele sanatoase sunt flexibile, puternice, elastice si libere de depozite.

Dar in momentul in care grasimile, colesterolul si alte substante se aduna pe ele, se pot congestiona si intr-un final, se ingusteaza si se intaresc. Tulburarea care rezulta in urma reducerii fluxului de sange prin artere se numeste ateroscleroza.

Blocajul respectivelor vase nu apare peste noapte, ci evolueaza in timp. Dieta si alegerile ce tin de stilul de viata sunt elemente cruciale pentru riscul de dezvoltare a bolii.

Vestea buna este ca un plan alimentar adecvat poate preveni infundarea arterelor dar si alte probleme de sanatate asemanatoare.

Iata cele mai bune 12 alimente pe care ar trebui sa le mancati daca va doriti artere mai curate.

1. Usturoi
Un aliment sanatos pentru curatarea arterelor intr-un mod natural este usturoiul.

Aceasta leguma, avand in vedere bogatia sa de antioxidanti, ajuta la inhibarea actiunii radicalilor liberi, devenind un ingredient esential pentru prevenirea bolilor cardiace si a blocajul arterial.

Consumul regulat de usturoi reduce nivelul de colesterol LDL din sange. Totodata, largeste vasele sangvine, imbunatateste circulatia si ajuta la prevenirea intaririi aortei.

Un studiu din 2016 publicat in Jurnalul de Nutritie raporteaza faptul ca extractele mature de usturoi ajuta la reducerea volumului de placa coronara in cazul pacientilor cu sindrom metabolic.

• Mancati 1 sau 2 catei de usturoi pe stomacul gol, in fiecare dimineata.
• Puteti adauga usturoi si in supe, feluri principale sau in dressing-ul pentru salata.

2. Rodia
Rodia contine o cantitate considerabila de antioxidanti, care ajuta in lupta impotriva radicalilor liberi din corp. Totodata, favorizeaza reducerea depozitelor de grasimi de pe artere, participand in prevenirea problemelor mai grave, precum ateroscleroza.

Acest fruct stimuleaza productia de oxid nitric in corp, care ajuta la dilatarea arterelor si la pastrarea unui flux continuu de sange. Prin urmare, previne depozitarea de placa ateromatoasa si a cheagurilor de sange pe artere.

Un studiu din 2004 publicat in Nutritia Clinica raporteaza faptul ca pacientii suferinzi de stenoza carotidiana care consumau suc de rodie de 3 ani, prezentau o subtiere a arterei carotide, o tensiune arteriala mai scazuta si un nivel minim de oxidare lipoproteica (LDL).

Un studiu din 2013 publicat in Ateroscleroza noteaza faptul ca extractul de rodie are un efect ateroprotectiv, care pare sa reduca puterea de oxidare si inflamatia din tesuturile vaselor de sange.

• Mancati 1 sau 2 rodii proaspete in fiecare zi.
• Puteti consuma si un pahar de suc proaspat de rodie zilnic.

3. Ceaiul verde
Ceaiul verde – in special ceaiul verde Matcha, care este extrem de bogat in nutrienti – contine un nivel ridicat de catehine, fenoli antioxidanti vegetali care impiedica absorbtia de colesterol in timpul digestiei. Bucurati-va de o cana sau 2 de ceai verde zilnic pentru a creste nivelul de lipide din sange si pentru a reduce posibilitatea unor blocajele arteriale.

Ceaiul verde este un energizant natural pentru metabolism, ajutandu-va sa slabiti si sa va intariti sanatatea cardiovasculara.

4. Spanac
Aceasta vegetala cu frunze verzi este extrem de nutritiva si prezinta numeroase beneficii pentru sanatate, inclusiv pentru cea a inimii.

Spanacul este o sursa bogata de oxizi nitrici, care fac arterele rezistente la contractii, placa ateromatoasa si coagularea sangelui, astfel reusind sa reduca riscul de atac cerebral si infarct.

Un studiu din 2015 publicat in Cercetarea Nutritiei Clinice raporteaza ca un consum de spanac pe durata a 7 zile, datorita faptului ca este o sursa de nitrati anorganici, poate ajuta la scaderea rigiditatii arteriale postprandiale.

In plus, contine cantitati semnificative de vitamine A si C, care ajuta la prevenirea colesterolului daunator din a se aseza pe peretii arterelor, reducand riscul de ateroscleroza.

Spanacul este bogat in potasiu si acid folic, ambele facand parte din prima linie de aparare impotriva depozitarii colesterolului si a cresterii tensiunii arteriale.

Mancati 200 gr. de spanac in fiecare zi. Va puteti bucura de aceasta vegetala verde in salate, supe, sucuri naturale sau sub forma de smoothie.

5. Sparanghel
Sparanghelul este un aliment ce curata in mod natural arterele. Poate scadea tensiunea arteriala si lupta impotriva depozitarii cheagurilor de sange.

Vitaminele B, in special B6, din sparanghel ajuta la scaderea homocisteinei (un aminoacid vinovat pentru dezvoltarea bolilor cardiace) si a nivelului de proteina C reactiva (un declansator de inflamatii).

Citeste continuarea articolului aici: 12 alimente pe care ar trebui sa le consumati pentru eliberarea arterelor