„Exista posibilitatea ca problemele dumneavoastra legate de greutate sa nu depinda de vointa sau disciplina, ci de un dezechilibru hormonal. Desi multi cred ca slabitul este strict legat de puterea vointei, de mancatul mai putin si de executarea a cat mai multor exercitii fizice, ultimele cercetari arata ca problema aceasta este mult mai complexa si ca include mult mai multi factori” – Leo Galland, M.D.

Haideti intai sa punem in evidenta un aspect pe care toti il cunoastem: arderea grasimilor si slabitul sunt, de cele mai multe ori, sarcini extrem de dificile. Exista o multitudine de factori pentru aceasta problema: genetica, dependenta de mancare, mancarea procesata, alimentele si bauturile imbibate in zahar, etc.

Recent, oamenii de stiinta au descoperit si factori hormonali – activitatea, echilibrul lor – care joaca un rol mult mai important decat s-a crezut pana acum in depozitarea si arderea grasimilor dar si in mentinerea unei greutati sanatoase.

Despre acest ultim factor, vom discuta in acest articol. Mai exact, vom vorbi despre modul in care putem porni mecanismele hormonale care preiau procesul de ardere a grasimilor.
Acestea reprezinta 4 metode de declansare a hormonilor ce ard grasimile:

1. Relaxati-va!

Majoritatea persoanelor sunt angajati la locuri de munca istovitoare, au obligatii de familie, precum si alte responsabilitati ce le limiteaza timpul liber. Atunci cand ne aflam intr-o graba constanta, creierul nostru intra in modul de „lupta sau cazi”, inducand stari de anxietate, depresie, extenuare sau iritabilitate.

Ce face tot acest stres? Emana in corpurile noastre un hormon negativ numit cortizon. Printre multe altele, cortizonul creste apetitul, in special pentru mancaruri dulci (a se citi: zaharuri), saturate in „carbohidrati rai”. Atunci cand ne supunem impulsurilor, nivelul de insulina creste brusc – iar apoi decade la fel de brusc.

Acest ciclu se repeta automat pana cand corpul si mintea se afla intr-o stare de relaxare. „Grasimea de stres” este un termen des folosit in comunitatea medicala. Acest tip de grasime are tendinta de a se acumula in jurul abdomenului.

Dumneavoastra va cunoasteti limitele – si ar fi bine sa nu le uitati. De asemenea, stiti si lucrurile care va fac fericiti – si ar trebui sa va inconjurati cu ele de cate ori este posibil. Alte persoane, in situatii de stres, au apelat la medicamente. Altii prefera masajul. Indreptati-va inspre ce va face fericiti, de cate ori este posibil.

2. Creati-va o rutina de somn

Citeste continuarea articolului aici: 4 metode de stimulare a hormonilor care ajuta la arderea grasimilor