Ce poti face ca sa te odihnesti bine in fiecare noapte?

Somnul este un element fundamental pentru sanatatea organismului. Te intinzi in pat si te gandesti ca o sa dormi cat de mult poti, dar cand capul tau atinge perna, ochii ti se deschid ca niste farfurii.

Atunci cand este intrerupt, acesta afecteaza capacitatea de concentrare, controlul impulsurilor si chiar si sistemul imunitar, care are rolul de a regla sistemul de aparare al organismului, poate fi dereglat.

Insomnia este o problema frecventa in timpul verii din cauza caldurii excesive din timpul noptii, iar faptul ca dormim mai bine sau mai rau are un impact asupra sanatatii noastre mai mare decat credem, asa ca un somn bun este esential.

De fapt, la nivel fizic, lipsa odihnei provoaca oboseala, scaderea atentiei si a concentrarii, o gandire lenta si iritabilitate, dar la nivel psihologic poate duce la probleme mai grave, cum ar fi dezvoltarea depresiei si a anxietatii din cauza imposibilitatii de a dormi.

Sa aruncam o privire la cateva sfaturi care sa te ajute nu numai sa adormi, ci si sa dormi bine si sa fii plin de energie.

Alege cu grija patul si salteaua

Primul lucru de care trebuie sa te ocupi pentru a avea un somn linistit tine de patul din dormitor si de saltea.

In cazul in care nu dormi pe salteaua potrivita, acest lucru poate reduce calitatea somnului, iar tu nu vei avea suficienta energie pentru urmatoarea zi.

Alege un pat de dormitor dintr-un material rezistent si o saltea de calitate, care sa nu-ti provoace dureri de spate si de gat. Salteaua trebuie sa aiba un nivel potrivit de rigiditate, cu un continut ferm, pentru a-ti oferi sustinere.

Stabileste un program fix de somn

Un alt sfat pentru tratarea insomniei implica trezirea la aceeasi ora, in fiecare zi. Stabilirea unui program fix de somn iti va antrena organismul sa se trezeasca constant, de aceea nu trebuie sa-l neglijezi.

Chiar daca este tentant sa dormi mai mult in weekend, daca suferi de insomnie, ar fi indicat sa ai un program fix al orelor de culcare si de trezire.

Citeste continuarea aici: Ce poti face ca sa te odihnesti bine in fiecare noapte?